wtorek, 5 października 2021

 

Czemu jesteście zmieszani i dlaczego wątpliwości budzą się w waszych sercach?  Popatrzcie na moje ręce i nogi: to Ja jestem (Łk 24,38 – 39).

       Co działo się w sercach Apostołów, gdy spotykali Zmartwychwstałego? Czego się spodziewali? Zapyta, gdzie byli, gdy prowadzano Go od Annasza do Kajfasza…? Postawi niewygodne pytania, czemu to jakiś Szymon pomagał dźwigać Mu krzyż, a Weronika ocierała twarz…? Wyczytają z Jego oczu niemy wyrzut – czemu nie było was, gdy konałem? Przedstawi całą listę zdrad i niewierności…? Dlatego właśnie są zmieszani i niepewni tego, co usłyszą. Otóż nie, staje przed nimi Jezus, który wieki wcześniej powiedział ustami proroka Izajasza: Oto wyryłem cię na obu dłoniach (Iz 49,16). Zmartwychwstały Pan pokazuje swoje rany, aby powiedzieć: Oto odpowiedź na wasze zdrady i grzechy! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz